Friday, March 6, 2015

Video Gadis Cantik Jadi Mangsa Kerakusan Lelaki Tua Dalam Pesawat Tersebar


Selama ini penderaan seks terhadap kaum perempuan di dalam kenderaan sering berlaku di India. Termasuk kes yang satu ini.Merasa dilecehkan di atas pesawat, perempuan ini melepaskan kemarahan melalui media sosial. Ia mengaku baru saja diganggu oleh seorang lelaki tua di atas pesawat dari Mumbai ke Bhubaneswar.


Ia pun kini menjadi inspirasi para perempuan di India yang sering diam ketika didera.“Anda minta maaf. Kenapa? Kerana aku perempuan? Dan ingat, kau tidak berhak menyentuh saya bila-bila masa dan di mana-mana kau mau, “teriak perempuan itu di depan para penumpang lain.

“Saya minta maaf,” kata lelaki tua itu sambil berusaha menutupi wajahnya.

“Minta maaf untuk apa? Apakah kau baru sekali melakukannya? Apakah itu kesalahan.

Lihat betapa tuanya kau. Ibu bapa bodoh. Kau tinggal setengah lagi menuju hidup semula dan masih saja tidak bijak. Katakan lagi.

Aku merakammu, pak! Jika kau melakukan ini lagi, kau akan mengingati adegan ini. Kau fikir perempuan akan diam saja dan kau bebas melakukan apa saja? Lihat ini. Aku akan memanggil sekuriti. Aku akan mengajukan komplain, “kata perempuan itu ..

“Aku minta maaf. Tolong hentikan, “kata lelaki itu lagi. Ia terus meminta maaf walaupun si perempuan cuek saja. Ketika perempuan itu tiba di Bhubaneswar Airport, ia memuat naik video itu ke media sosial. Disertai tulisan “Lelaki ini duduk di belakangku. Lalu ia menjulurkan jarinya untuk menjamahku ”

0 comments :

Post a Comment